Data e postimit: 2021-12-19 10:02:08
Lexime: 1256
Vetmia te shkrimtarët ekzistencialë
Lloji: Ese shpjeguese
Tema: Roli i vetmisë në krijmtarinë e ekzistencialistëve
Autori: Kevin Çika
Shkolla: Universiteti Politeknik i Tiranës
Klasa: 1-C Elektronikë
Qyteti: Kukës
E-mail: kejvin.cika@gmail.com


Në letërsi,filozofi,dhe art jepen një sërë
përkufizimesh mbi vetminë.Në shumicën e rasteve ajo shikohet si një gjendje depresive ose si një agoni sociale,të cilat disa njerëz për rrethana të ndryshme e kalojnë.Disa të tjerë i japin ngjyrime optimiste vetmisë.E shohin si një gjendje rifreskimi ose largimi nga toksicizmi kolektiv i shoqërisë.Shikohet si një moment ku qenia njerëzore ndihet vetvetja.Dhe flet me veten lirisht,ashtu siç duhet të flasë.Duke e ditur këtë gjë,shkrimtarët ekzistencialistë,vendosën që një pjesë të jetës së tyre ta kalonin në vetmi.
Në pamje të parë,duket diçka utopike se si shkrimtarët ekzistencialistë arritën që të bënin vepra ikonike.Kur ndërkohë ata ishin të distancuar nga zhurmat,dalldisjet,fjalët dhe bëmat e njerëzve.Megjithatë,e ka një shpjegim.Në filozofinë budiste thuhet se Buda qëndroi larg njerëzve dhe u ngujua në pyll.Gjersa ai të ishte i aftë të nxirrte kuptimin e jetës.Këtu bëhet ajo lidhja logjike e kuptimplotë e vetmisë dhe misionit të ekzistencialistëve,që është gjetja e kuptimit të jetës.
Edhe pse ishte ateist,një përkufizim të ngjashëm jepte dhe Fridrih Niçe.Në veprën e tij “Kështu thoshte Zarathustra” tregon për mbinjeriun.I cili krijon pikëpamje dhe botëkuptimin e tij ideal dhe të ndryshëm nga të tjerët.E si mund të arrihej kjo ? Duke qëndruar në vetmi.
Të qëndruarit vetëm nuk është diçka e zymtë.Shkrimtarët ekzistencialë e vërtetojnë këtë.Ne do kishim humbur një gur të çmuar të letërsisë botërore,nëse ata do ndiqnin turmën.Nuk do arrinin të flisnin me veten.Do ishin të vetëm mes njerëzve të tjerë.Gjë që është paradoksale.
Ata nuk ishin dakord me përkufizimet që shoqëria i jepte jetës me mburrje.Kjo mosdakordësi i çoi në vetmi gjersa të arrinin të zbulonin çfarë kuptimi kishte jeta në tërësi.Dhe me kalimim e viteve është provuar nga veprat që kanë lënë pas,se sa e rëndësishme është të komunikosh njëherë me veten,larg çdo shpëqëndrimi patetik dhe absurd të botës jashtë.

Vepra te ngjashme
Autori: Big G · Lloji: Ese argumentuese · Tema: ese, filozofi, rendesia e filozofise
Filozofia na ka pajisur me disa nga idetë më të rëndësishme dhe me më shumë ndikim në histori. Idetë më të rëndësishme në historinë e filozofisë konsiderohen si një pikë kthese në sferën e mendimit. Ideja apo citati tregojnë shumë pa...
Autori: ana · Lloji: Analize letrare · Tema: jam njish
Shumë vepra të arrira të letërsisë botërore kanë lënë mbresa të paharrueshme në kujtesën e njerëzve.Ato kanë krijuar personazhe "kult" që kalojnë si pa kuptuar kufijtë e veprës.Njerëz të shumtë gjejnë veten në ta. Ne menjëherë m...
Autori: Kevin Çika · Lloji: Ese argumentuese · Tema: Fenomeni i donkishotizmit
Shumë vepra të arrira të letërsisë botërore kanë lënë mbresa të paharrueshme në kujtesën e njerëzve.Ato kanë krijuar personazhe "kult" që kalojnë si pa kuptuar kufijtë e veprës.Njerëz të shumtë gjejnë veten në ta. Ne menjëherë ...
Autori: Kevin Çika · Lloji: Ese argumentuese · Tema: Lufta e njeriut për mbijetesë
Çdo qenie njerëzore,e rritur ose në hapat e para të jetës,ka të zhvilluar instiktin primitiv te luftēs për mbijetesë.I trashëguar nga paraardhësit tanë të lashtë.Të cilët gjuanin me çfarë të mundnin kafshë të mëdha për tu ushqyer....
Autori: Melisa.Ç · Lloji: Ese argumentuese · Tema: Heroizmi
Heroizmi është një përpjekje që tregon guxim. Heroizmi i bën njerëzit që te kryejnë akte të jashtzakonshme.Sot,heroizmi është konsideruar të ketë një qenie superiore nga të tjerët dhe në shumicën e kohës nuk ekziston.Çdo njeri ka fil...
Autori: Kevin Çika · Lloji: Ese argumentuese · Tema: Liria në krijmtarinë letrarë është e rëndësishme
Ajo çka e ka dalluar krijimin poetik , nga krijimet e tjera është forca e madhe e shprehjes së unit të brendshëm të autorit.Shpreh gëzimin e tij deri në ekstazë.Po ashtu shfaq vuajtjen e tij deri në agoni.Poezia me vargjet e saj shkrihet me bot...
Autori: Kevin Çika · Lloji: Ese argumentuese · Tema: Fati ynë
Njerëzit janë mjaft të ndryshëm me njëri-tjetrin duke u bazuar në pikëpamje.Ai e shikon botën dhe jetën në perspektiva të ndryshme.E njëjta gjë mund të thuhet nëse fatin tonë e shkruajmë vetë,apo është i paracaktuar nga një vullnet hy...
Autori: L · Lloji: Ese argumentuese · Tema: Pse frikësohemi nga vetmia
Shumë njerëz në varësi të karakterit të tyre dhe të rrethanave shoqërore janë të prirur të jenë të vetmuar.Shpeshherë ata ndërtojnë një "botë"tyren të vogël ku askush nuk hy. Vetminë disa të tjerë e shohin si mënyre shpëtimi ng...
Autori: Big G · Lloji: Ese informuese · Tema: ese, vetmia, frika nga vetmia
Vetmia. Një prej ndjenjave të cilave njeriu u trembet më shumë. Një njeri i vetmuar nuk është vetëm ai që nuk ka asnjë pranë. Dikush mund të jetë i rrethuar nga njerëz, por gjithsesi, mund të ndihet i vetmuar në shpirt, sikur s’mund t’...
Autori: pamela pami · Lloji: Ese shpjeguese · Tema: emancipimi qe duhet te beje shoqeria ne menyre qe individi te mos ndihet i vetmuar, por te gjeje hapesirat e nevojshme pe t'u ndier pjese organike e mire-funksionimit te saj.
NË SHOQËRINË e sotme shumë njerëz ndihen të vetmuar. Vetmia mund të prekë njerëz të të gjitha moshave, racave, shtresave shoqërore dhe besimeve fetare. A je ndier ndonjëherë i vetmuar? Ç’është e vërteta, të gjithë kemi pasur raste ku...
Autori: Orient Maha · Lloji: Ese argumentuese · Tema: Racizmi sipas meje
Racizmi është besimi në superioritetin e një race mbi tjetrën, e cila shpesh rezulton në diskriminim, segregacion dhe paragjykime ndaj njerëzve në bazë të racës apo përkatësisë etnike, kombëtare, fetare, etj. Sot, përdorimi i termit "raciz...
Autori: Kevin Çika · Lloji: Analize letrare · Tema: Analiza e personazhit të Franc Kafkës
Franck Kafka mund të konsiderohet si një ndër shkrimtarët më me ndikim të shekullit XX.I cili solli një frymë të re në letërsinë botërore,që nuk ishte parë kurrë më parë.Për të njohur më mirë gjenialitetin e Kafkës,në fillim duhe...
Autori: Xhulja Nikolla · Lloji: Ese pershkruese · Tema: Ndjenja e dashurise ne letersi
Dashuria, si ndjenjë themelore e qenies njerëzore, ka qenë burim frymëzimi për shkrimtarët dhe poetët në të gjitha kohërat. Nëpërmjet letërsisë, ata kanë shprehur ndjenjat më të thella të dashurisë, duke iu dhënë një dimension të ri...
Autori: Alisa Aliaj · Lloji: Ese filozofike · Tema: Kuptimi i jetes
Sa herë kam qenë e mërzitur dhe i kam bërë vetjes një pyetje: “Pse jetoj unë?”, sa herë kam menduar t’i kthej përgjigje asaj pyetje, por çdo herë kam mendime të ndryshme. Jam e sigurt që jo pa qëllim u lindëm në këtë planet të vog...




Komentet e fundit!



Shto komentin tend per vepren e mesiperme!

Last name
Emri:
Email:
Komenti:
Pyetje sigurie
Sa eshte shuma e ketyre dy numrave:
1 + 2 =


Copyright © 2011 - 2024 YourLiterary.com | Shqip | Mobile version. All Rights Reserved
Powered by YourLiterary.com